Изключително положително и всестранно
Децата и музиката вървят ръка за ръка. Пеeнeто, пляскането с ръце и танците са част от естествения им език, защото те са по-чувствителни към ритъма на музиката от нас възрастните.
Редица проучвания са доказали, че музиката е вродена способност на всички деца, дори и на бебетата. Едно изследване с участието на деца на възраст от пет месеца до две години показва, че бебетата притежават вътрешен отговор на музикалния ритъм. Всички ние сме родени да пеем и танцуваме - нещо, което след известно време обаче много от нас забравят.
Наскоро международни учени са открили, че бавната музика влияе върху сърдечния ритъм на човек. Изследователите са достигнали до извода, че музиката с бързо темпо води до повишаване на сърдечната честота и артериалното налягане, докато по-бавната и медитираща музика намалява сърдечния ритъм, а т.нар. "рага" (музика, принадлежаща към индийския класически жанр) произвежда най-значителен спад на пулса.
Влияние на музиката върху мозъка
Музиката прави много повече от забавяне на сърдечната честота. Тя може да изостри умствените способности и е средство за облекчаване на стреса чрез увеличаване на освобождаването от тялото на ендорфини. Нови данни разкриват, че музиката произвежда мощни ефекти върху мозъка, насърчава развитието на познавателните способности, вербалните умения и емоционалната интелигентност.
Музиката и когнитивното развитие
Съществуват много доказателства, показващи връзка между музикалното обучение в детството и когнитивното развитие.
Канадски изследователи измерили промените в мозъчните реакции по време на музикално обучение при деца на възраст от четири до шест години и открили, че тези, които взимат уроци по музика са имали значителни подобрения в IQ резултатите и специфични умения, като грамотност, визуална, вербална и математическа памет.
Проучването заключва, че обучението по музика има дълбок и позитивен ефект върху мозъка за когнитивните функции.
Музиката може да създаде по-добри читатели
Според редица експерти по света музикалното обучение е пряко свързано със засилените вербални умения. В действителност, изследователите показват, че музикалното обучение може да бъде по-ефективно за развитието на вербалните функции от самото изучаване на фонетика.
Реакциите на мозъка по време на изпълнение на музика подобряват същите комуникативни умения, необходими за говорене и четене.
Музикантите например много често имат по-изострено зрение и по-чувствителна нервна система за обработка на звук, музика и говор, което означава, че музикалното обучение може да помогне на децата да развият умения, свързани с грамотността.
Музиката и емоционалната интелигентност
Може би най-същественият ефект на музиката върху мозъчната дейност е развитието на емоционалната интелигентност. Най-новите изследвания показват, че музикалното обучение подобрява способността на детето да изрази емоцията в звук.
Музиката настройва възприемания от индивида емоционален пейзаж, който протича около него и му позволява по-голяма гъвкавост и опит при чисто човешките взаимоотношения.
Музиката и езиковите умения
Музиката също така помага за развитието на езиковите умения, според статия в Walden University, Минесота. Пеенето може да способства за това малките деца да подобрят своята лексика и произношение. Когато музиката се преподава в класната стая, тя помага на децата да придобият и полезни умения за слушане.
В разгара на летния сезон всяко семейство се готви за своята годишна отпуска, а и за така ...още
Няма смисъл да отричаме – децата не обичат зеленчуци. Но всички знаем колко са полезни за ...още
Ако деца се карат за дистанционното, последното парче пица или достъпа до автомобила на баща си, ...още
Да пътуваш и да почиваш с малко дете може да се окаже изключително сложно. Нещото, с което трябва ...още
Една от най-трудните задачи на майчинството е да откриеш баланса между работата си, времето, ...още
© 2025 Kids Dreams Ltd. Всички права запазени.
design DO development TaraSoft